Sigaren rokende en whisky drinkende mannen? Dacht ik niet!

Kennismaking met de Lions in Almere.

Afgelopen december heeft de sinterklaasactie van één van de Lionsclubs van Almere ten behoeve van Kindervakantieland een bedrag opgeleverd van €6500,-. Daarmee maken de Lions een vakantie mogelijk voor kinderen die anders geen vakantie zouden hebben.

Afgelopen zomer organiseerden de Lionsclubs in Almere een dagje uit voor kinderen uit achterstandsgezinnen en  een zeiltocht  voor ernstig zieke kinderen.  De club helpt het Voedselloket in Almere met inzamelen van producten bij de supermarkten.

Zomaar een paar voorbeelden van acties van de Lionsclubs in Almere. Wie zijn dat eigenlijk, Lions?

De Lions is een organisatie waarvan de leden zich op vriendschappelijke basis inzetten voor goede doelen.  Ze werken samen zonder politieke, godsdienstige of beroepsmatige verbondenheid. Zo’n club wordt vaak aangeduid met ‘serviceclub’.

Op vrijwillige basis ontplooien de leden initiatieven voor een betere samenleving.

In een maatschappij waarin de overheid zich steeds meer terugtrekt en particulier initiatief aanmoedigt, worden de activiteiten van Lions belangrijker.

De twee Lions Clubs in Almere hebben samen 47 enthousiaste en betrokken leden. Ze maken ze deel uit van de Lions Club Nederland, die met ruim 11.500 leden valt onder Lions Club Internationaal. De Lions zijn internationaal de grootste serviceclub-organisatie ter wereld.
Het internationale motto is ‘We serve’.  Van ieder “Lion” wordt een actieve inzet verwacht om de doelstellingen te realiseren.

Elke Lions Club heeft zijn eigen profiel. Binnen de Almeerse clubs spelen vriendschap, plezier en sfeer een prominente rol. De leden van Lions Almere komen 1 per maand bijeen om diverse zaken te bespreken en de voortgang van verschillende activiteiten te evalueren. Er zijn regelmatig verschillende sprekers die vertellen over hun passie of aandacht vragen voor hun organisatie.

De Almeerse Lionsclubs organiseren een informele ontmoetingsavond voor mensen die wel eens wat meer over deze wereldwijde organisatie willen horen.  Op deze avond zijn vertegenwoordigers van beide clubs aanwezig om u kennis te laten maken met deze twee clubs; vanzelfsprekend willen wij ook kennis maken met u.  We houden het programma vooral luchtig en informeel.

We organiseren deze informatieve bijeenkomst bij VMCA – Vrijwilligers en Mantelzorg Centrale Almere
Adres: Wagenmakerbaan 43, 1315 BC Almere,  op 7 oktober 2015. Aanvang om 20.00 uur.

Nieuwsgierig geworden?
U kunt zich aanmelden via het contactformulier op deze site.

We zien u graag!